مدیران موثر در پروژه های کاری پیشاپیش وقت گذاشته و کارها را برنامه ریزی و منابع را سازماندهی می کنند تا بتوانند به هدف های کسب و کار  به موثرترین شکل ممکن دست یابند. بخشی از این فراگرد در زمانی انجام می شود، که هریک از اعضای تیم در فعالیت کاری قرار گرفته باشند .

تفویض اختیار موثر:


۱. قابلیت های افراد خود را بشناسید.

۲.به توانایی افرادتان برای انجام دادن کار اعتماد کنید.

۳. بر نتایج متمرکز شوید، خود را از شر نیاز به درگیر شدن در نحوه به انجام رسیدن وظایف خلاص کنید.

۴.تعویض اختیار را بعنوان راهی برای پرورش مهارتهای افراد سازمان خود مدنظر بگیرید.

۵. همیشه به پایین ترین سطح ممکن تفویض اختیار کنید تا از منابع کارکنان بهترین استفاده را کرده باشید.

۶.تکالیف را به روشنی تبیین کنید و منابع مورد نیاز برای تکمیل توام با موفقیت آنها را فراهم آورید.

۷.افراد را از تفویض اختیار معکوس، منصرف سازید، به صورت خودکار مسائل کارکنان تان را حل یا بجای آنان تصمیم گیری نکنید.