با بهبود مهارت های شخصی خود در محل کار و زندگی پیش بروید
ما دیگر در دوره ای زندگی نمی کنیم که مهارت های فنی به تنهایی شما را به عنوان یک کاندید برتر معرفی کند. وقتی شرکتی شغلی را تبلیغ می کند، معمولاً مملوء از برنامه هایی از متقاضیان واجد شرایط مشابه است. آنچه شرکت واقعاً می خواهد ببیند، شواهدی است که نشان می دهد شما مهارتهای شخصی لازم برای موفقیت را دارید.
کمی سازی این مهارت ها آسان نیست اما برای برقراری ارتباط خوب ضروری است و کمبود آنها می تواند به طور جدی مانع از اتمام پروژه ها شود. در این مقاله ، ما به شرح مهارت های شخصی کارفرمایان می پردازیم و توضیح می دهیم که چگونه آنها را در CV و نامه جلد خود قرار دهید.


مهارت های شخصی چیست؟
مهارت های شخصی به نحوه بیان خود مربوط می شود. با مشاهده نحوه تعامل آنها با دیگران در محل کار و زندگی روزمره ، می توانید به سرعت سطح مهارت های شخصی فرد را تشخیص دهید. مقابله با فردی که این مهارت ها را ندارد آسان نیست و حضور آنها می تواند در تیم شکاف ایجاد کند.
تعیین هدف
تصمیم گیری درباره آنچه مورد نظر است و ترسیم راهی برای دستیابی به آن. متعهد ماندن در رسیدن به هدف و پیمایش ناکامی ها.

انگیزه
نشان دادن تمایل به موفقیت و پیشرفت در کارها. نشان دادن اعتماد به نفس در توانایی های خود و انتظار دارد که همه مشاغل را در سطح بالایی به پایان برساند

قابل اعتماد بودن
نشان دادن قابلیت اطمینان ، مسئولیت پذیری ، و می تواند بستگی به عملکردی خاص داشته باشد. آیا مایل است بیشتر کار کند تا اطمینان حاصل کند که تمام جزئیات یک کار قبل از اتمام در نظر گرفته شده است.

استقلال
توانایی انجام وظایف با حداقل کمک یا نگه داشتن دست.

ابتکار عمل
ظرفیت یافتن فرصت ها توسط خودتان یا تصمیم گیری برای تأثیرگذاری روی رویدادها.

کارفرمایان به دنبال چه مهارت های شخصی هستند؟
ده ها مهارت شخصی وجود دارد که می توانید آنها را شامل شوید ، اما در اینجا چند مورد از بیشترین موارد مورد جستجو در اینجا آورده شده است. ببینید آیا می توانید مهارت های شخصی خود را شناسایی کنید:
اخلاق در کار: این از نظر فنی یک مهارت "نرم" است که می توانید پیشرفت کنید. هیچ بهانه ای وجود ندارد که وقت شناس نباشید و به وقت همکاران خود احترام بگذارید ، و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که شما نمی توانید حداکثر توانایی خود را داشته باشید.
حل مسئله: آیا مهارتهای تحلیلی لازم را برای فکر کردن روی پای خود و یافتن راه حل برای یک مشکل بدون اتکا به مدیر خود به طور مداوم دارید؟
وفاداری: استخدام پرسنل این روزها روند پرهزینه ای است ، بنابراین کارفرمایان کاندیداهایی را می خواهند که احتمالاً برای مدت طولانی در سازمان بمانند. آنها همچنین انتظار دارند شما به طور حرفه ای کار کنید و منافع شرکت را برآورده کنید.
تمایل به یادگیری: با تغییر سازمان ها ، کشف اطلاعات جدید ، گسترش دانش موجود و در نظر گرفتن روش های جدید انجام کارها مهم می شود. شرکت ها کارمندانی را نمی خواهند که سخت گیرانه به روش های منسوخ انجام کار پایبند باشند.
کار گروهی: پیشرفت در محیط کار مدرن و بدون مهارت های بین فردی سخت کار دشواری است. این یکی دیگر از مهمترین مهارتهای نرم است که یک کارفرما بدنبال آن است. اگر با اعضای تیم خود کنار نیایید ، کل پروژه ها می توانند متوقف شوند.

مهارتهای شخصی در محل کار
کارفرمایان مهارتهای شخصی را بسیار مهم می دانند زیرا آنها می دانند که یک فرد "مردم" بیشتر از فردی با مهارتهای بین فردی توسعه نیافته ، به خوبی با مدیران ، همکاران ، مشتریان و فروشندگان کار می کند. علاوه بر ایجاد یک محل کار هماهنگ تر ، فردی با مهارت های شخصی خوب می تواند ایده های خود را به طور واضح و روشن بیان کند ، در حالی که درگیر گوش دادن فعال است.

بیشتر کارمندان در تیمی بوده اند که حداقل یک کارمند وجود دارد که دائماً با دیگران ناله می کند و با آنها اختلاف می یابد. این منجر به ایجاد یک فضای کلی منفی می شود زیرا این یک نفر موفق می شود کل تیم را سقوط دهد. در مقابل ، وقتی با یکی از اعضای تیم با مهارت های شخصی عالی کار می کنید ، از کار با آنها لذت می برید و بهره وری به طور طبیعی افزایش می یابد.
اگر مهارت شخصی بالایی دارید ، در کار یک نگرش مثبت به نمایش می گذارید که دیگران را از بین می برد ، و این منجر به نتیجه موفقیت آمیز کارفرمای شما می شود. افرادی که مهارتهای شخصی خوبی دارند معمولاً از انگیزه و اشتیاق بالایی در کارشان برخوردارند که این امر معمولاً منجر به نتیجه با کیفیت بالاتر می شود.

مهارت شخصی
مهارتهای حرفه ای

به نظر می رسد اکثر مردم معتقدند مهارتهای شخصی و مهارتهای حرفه ای یکسان است. به عنوان مثال ، مهارت های رهبری در محل کار مهم است و شامل ترکیبی از مهارت های عالی شخصی است. در واقعیت ، تفاوت چشمگیری بین این دو وجود دارد.
مهارتهای شخصی به عنوان مهارتهای نرم شناخته می شوند که آموزش آنها آسان نیست (البته غیرممکن نیست). آنها همچنین به عنوان مهارت های بین فردی یا حتی "مردم" شناخته می شوند. به عنوان مثال می توان به قابلیت اطمینان ، سازگاری ، انگیزه ، حل مسئله و مهارت های تحلیلی اشاره کرد.
در همین حال ، مهارت های حرفه ای مهارت های "فنی" یا "سخت" هستند. آنها توانایی های خاصی هستند که می توانند در شغل یاد بگیرند ، وگرنه شما آنها را در تحصیل یا اشتغال قبلی توسعه داده اید. به عنوان مثال می توان به برنامه نویسی کامپیوتر ، ماشین ، نوشتن یا مهارت های زبان خارجی اشاره کرد.
کارفرمایان ایرلندی به دنبال داوطلبانی با هر دو مهارت هستند ، اما از آنجا که بسیاری از داوطلبان در حال حاضر مهارت های حرفه ای مورد نیاز را دارند ، این مهارت های شخصی یک فرد است که بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد این روزها بیشتر از ضریب هوشی بر هوش هیجانی تأکید می شود ، بنابراین نگاهی سخت و طولانی به مهارتهای شخصی خود بیندازید و راههای بهبود آنها را در نظر بگیرید.