در دنیای حرفه ای، کلمه چشم انداز با دیگر مفاهیم مهم، نظیر بیان ماموریت، هدف راهبردی، یا شعار اشتباه گرفته شده است.
اما چشم انداز، گرچه به دیگر مفاهیم مربوط است، و آنها را زیر چتر خود میگیرد و به آنها معنا می بخشد.
برای تغییر سازمان و تقاضای محیط اقتصادی مناسب تر است با چشم انداز ساده حرکت کنید.
چشم انداز باید:
۱. ساده و آرمان گرایانه باشد، چشم انداز باید راجع به ارزش های محوری سازمان باشد.
۲. چالش انگیز اما واقع گرایانه باشد.
 تا با نیازهای اصلی افراد برای موفقیت مهم، و حسی از تعلق پذیری، در ارتباط قرارگیرد.
۳. متمرکز شده باشد. باید در تصمیم گیری به عنوان یک راهنما عمل کند.
۴. به سود طرف های ذینفع سازمان، سهامداران، مشتریان، و کارکنان باشد. چشم انداز باید منافع این صاحبان گوناگون آرا را به روشنی تعریف کند.
۵. برای تبیین و فهمیدن آسان باشد. افراد سازمان از آن چیزی که نمی فهمند، حمایت نخواهند کرد.