تعریف:

استراتژی کسب وکار را می توان به عنوان سیر عمل یا مجموعه تصمیماتی که به کارآفرینان در دستیابی به اهداف خاص تجاری کمک می کند تعریف کرد.
استراتژی برنامه جامع مدیریت یک شرکت برای تامین موقعیت رقابتی در بازار، ادامه فعالیت خود، جلب رضایت مشتریان و دستیابی به اهداف مطلوب تجارت را در نظر می گیرد.
استراتژی تجاری، طرحی از تصاویر، برای مشخص کردن جهت و مقصد مورد نظر سازمان است، این یک طرح از قصد و عمل شرکت است که با دقت برنامه ریزی شده و انعطاف پذیر و با هدف طراحی شده است ،
۱. دستیابی به اثر بخشی
۲.درک و استفاده از فرصتها
۳. بسیج منابع
۴. تضمین موقعیت مناسب
۵.پاسخگویی به چالش ها و تهدیدها
۶.هدایت تلاش ها و رفتارها
۷.در دست گرفتن اوضاع
استراتژی کسب وکار مجموعه ای از حرکات و اقدامات رقابتی است که تجارت برای جلب مشتری، رقابت موفقیت آمیز، تقویت عملکرد و دستیابی به اهداف سازمانی استفاده می کند.