نکاتی برای تعیین اهداف و استفاده‌ از آن در سازمانها.

۱. اهداف را در صورت لزوم تغییر دهید* مسائل سریع تغییر می کنند، و ممکن است با تغییر اوضاع، شما هم اهداف تان را تغییر دهید.
۲. بر درک متقابل تمرکز کنید* می توانید روی جزئیات اهداف خیلی تمرکز کنید و تلاش کنید آنها را درست انجام دهید، چیزی که مهم تر است این که شما و کارکنان درک مشترکی داشته باشید.
۳. اهل عمل باشید* تعیین اهداف شفاف و قابل اندازه گیری خوب است، اما گاهی اهدافی که به اسانی اندازه گیری می شوند اهمیت کمتری دارند.واقع بین باشید و به یاد بسپارید که حتی بهترین اهداف همیشه بی عیب و نقص اندازه گیری نمی شوند. اهداف مهم را فقط به این که اندازه گیری آنها سخت است، کنار نگذارید.

لازم است مدیر و کارمند بر سر اینکه کدام اهداف از همه مهم ترند و کدام یک ممکن است اهمیت کمتری داشته باشند، توافق کنند.