باید یک استراتژی موثر بسازید.
آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از شرکت ها موفق هستند و عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند؟یا چرا بعضی سخت کار می کند و بعضی دیگر نه؟ خوب. اگر شرکتی می خواهد در این صنعت رقابتی باقی بماند، باید استراتژیرخوب و منطقی ایجاد و اجرا کند. به عنوان مثال، شرکتهایی مانند آمازون سالها موفق بوده اند زیرا استراتژی آنها کاملا با دیدگاه آنها گره خورده است. آمازون به عنوان یکی از مشتری مدارترین شرکت ها در جهان شناخته می شود.
استراتژی یک برنامه بلندمدت است که شما برای شرکت خود ایجاد می کنید تا به وضعیت مطلوب و آینده ای که تصور می کنید برسید.یک استراتژی شامل اهداف توسعه ای در شرکت شماست، نوع محصولات، خدماتی است که قصد دارید بسازید، مشتریانی که می خواهید به آنها بفروشید و بازارهای که برای سودآوری در آن خدمت می کنید.
هنگام تدوین استراتژی چه مواردی باید در نظر گرفته شود.
۱.اهداف واضح بلندمدت
۲.فرصت
۳.نوآوری
۴.رقابت
۵.صرفه جویی در مقیاس
۶.زمان عرضه به بازار
۷.تست آزمایشی
۸.خطرات و شکست ها
۹. ذینفان
باید یک استراتژی رقابتی و محکم را برای کسب وکار تان تدوین کنید.